Nyanmälan är stängd, men vi söker funktionärer

13 juni, 2019 av Jonas Bratt

Uppdatering 17/6: beslut är taget att det inte utgår någon lägeravgift för funktionärer.

Det är tyvärr inte möjligt att efteranmäla fler lägerdeltagare sedan 1/5.
Det är dock möjligt att byta ut redan anmälda personer som fått förhinder mot andra. Kontakta din kårs anmälningsansvarige som uppdaterar kåranmälan.

Vuxna och scouter över 15 år kan fortsatt anmäla sig som funktionärer med sista anmälningsdag 19/7.
Som funktionär deltar du i arbetspass med med tid för vila också. Exempel på arbetsuppgifter kan vara:

• hjälpa till vid utlämning av program
  • brandvakt
  • listening ears
  • domare i något program
  • matutlämningen
  • plats (underhåll och städ på lägerområdet)

Du kan välja ett område i din intresseanmälan om du har några särskilda kunskaper eller önskemål.
Som funktionär kommer du att få bo med den kår du önskar och äta tillsammans med dem. Måltider ingår utan kostnad.

Du som vill delta på GBG2019 som funktionär kan anmäla dig här – eller ta hjälp av din scoutkår.

Du ska ha genomfört den för lägret obligatoriska webbkursen ”Trygga möten” senast tre år innan lägerstart.