Julhälsning

20 december, 2018 av Jonas Bratt

I Göteborgsscouternas nyhetsbrev december 2018 skriver vi om vad som händer i arbetet med att ta fram vad vi hoppas ska bli i ett toppenläger!

På vår nya hemsida som du är inne på nu finns mycket info, både för kårer och den enskilda scouten. Vi har också installerat en fiffig idélåda där ni kan lämna tips och idéer, antingen helt anonymt eller med kontaktuppgifter om ni vill att vi kontaktar er. Du hittar idélådan HÄR.

Vill du precis som vi börja peppa för lägret redan nu kan du även skriva ut någon av de HÄR tre affischerna och sätta upp i scoutlokalen. Glöm heller inte att skriva upp dig så du får lägernyhetsbrevet som skickas ut en gång i månaden. Skriv upp dig HÄR!

Vill du bli en del av vår härliga planeringsgrupp?

Vi behöver bli fler som kan hjälpa till att fixa det bästa aktivitetsprogrammet – kanske finns det några på just er scoutkår som är de rätta? Hör av er med ett mail till gbg2019@gbgscout.se.

För att lägret ska bli precis så lyckat som vi alla önskar behöver vi verkligen hjälp här. Det kan vara allt ifrån att beställa pysselmaterial, sammanställa bokningar eller att tillverka material till aktiviteterna. Små insatser är också värdefulla!

Julhälsningar från alla oss som arbetar med GBG2019 och vi hörs!