Reforma 09

Redo för läger?

Anmälan har stängt. Din kår kommer att skicka information om tider och platser för transporterna till lägret, utrustningslista med mera.

I slutet av juli anordnar Göteborgs scoutdistrikt det stora och roliga distriktslägret GBG2019 dit alla scoutkårer från hela Göteborgsregionen är inbjudna för en härlig lägervecka!

Platsen är Kragenäs – ett underbart ställe för ett scoutläger med utmaningar, spännande äventyr och nära till havet.
Sover gör vi i tält och maten lagar vi tillsammans i byn. Vi bygger matbord att äta vid och på kvällen myser vi tillsammans runt lägerelden. Det finns tillgång till vatten, toaletter och dusch – och Kragenäs kiosk finns öppen för dig, alltid välfylld med godsaker som ytterligare förgyller din upplevelse.
På dagarna kommer du att erbjudas ett varierat program som att rädda gummiankan, paddla kanot,  utforska skogen, havet och ängen, eller kanske deltar patrullen i en ”Hela lägret bakar”-tävling?

Fakta: Lägret pågår 28/7-3/8, Spårare är välkomna under hela lägret men andra halvan (31/7-3/8) finns det mer färdigt program anpassat för spårare (mer information kommer).
Plats: Kragenäs ligger vid kusten i norra Bohuslän i Tanums kommun, ca 14 mil norr om Göteborg (adress Myren 3, 45 791 Tanumshede)
Resa: transporten med buss till och från lägret ingår
Förläggning: Vi bor i tält som kåren tar med och maten lagas tillsammans i byarna
Program: GBG2019 erbjuder upplevelser nära naturen, skaparglädje, magiska stunder – både avkoppling och stora äventyr tillsammans.
Kostnad: I lägeravgift ingår lägerplats, mat, lägermärke, program samt transport till och från lägerplatsen.

• Deltagaravgift för scouter och ledare hela lägret 28/7-3/8: 1400 kr
  • Deltagaravgift för scouter och ledare halva lägret 31/7-3/8: 850 kr

Klicka här för avgifter för funktionärer och ledarbarn

Läs svar på vanliga frågor